Süleymanlı Hanımların Başörtü Şekli Neden Farklı ?

featured

Son zamanlarda en çok merak edilenler bölümünde Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) severleri ve gönüllülerinin kısacası Süleymanlı olan bayan kardeşlerimizin Başörtüsü bağlama şekli ile ilgili bir takım sorular bizlere geliyor.

Konu ile ilgili soruları soran okuyucu ve kardeşlerimizin genel itibari ile ‘Z’ kuşağı olarak nitelendirilen genç nesil olduğunu ve dinimizle ilgili araştırma ve bilgi konusunda eksiklikleri olan kıymetli kardeşlerimizin olmasına binaen Youtube ve diğer internet sitelerinden veya kitaplardan başörtüsünün ne olduğunu ve dinimiz islamiyet de başörtüsü konularını araştırmaları daha uygun olacağını ve bizlerde en azından okuyacak arkadaşlarımız genç kardeşlerimiz olabilir niyeti ile başörtüsü değerlendirmesi isimli ufak bir yazı yazdık.

Yazının linki aşağıda olmakla birlikte dini vecibelerde bilgisi olmayan veya ayet ve hadisleri bilmeyen değerli okuyucularımızın en azından bu yazımızı okumadan önce aşağıdaki linke tıklayarak bir nebze fikir sahibi olmalarını nacizhane tavsiye ediyoruz.

Başörtüsü Değerlendirmesi

Yukarıda başörtüsü değerlendirmesi ile ilgili paylaşmış olmakla birlikte şimdi gelelim asıl sorumuz olan Süleymanlı Hanım kardeşlerimizin başörtüsü bağlama biçimlerinin neden farklı olduğu sorusuna …

Bu soruya emin olun ki Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) gönüllüsü olan ve hatta Tekamül mezunu olan hanım kardeşlerimiz bile cevap vermekte zorlanıyor ve hatta cevap veremiyorlar.

Cevap verme amaçlı verilen cevaplar ise yeterli olmayıp insanların akıllarında soru işareti ve çelişkiler meydana gelmesi de bilmeyen kardeşlerimizde olumsuz bir düşünce oluşturuyor.

Şimdi bu soruyu sorduğumuzda aldığımız cevapları ve yazılıp çizilenleri şöyle sırası ile değerlendirip bu konular üzerinde dilimiz döndüğü güçümüz yettiği  ve ilmimiz neticesinde ufakça izahlar yapmaya gayret edelim.

Süleymanlı Hanımların Başörtüsü Takma Şekli Ayet ve Hadise dayanıyor mu ? 

Bu konuda başörtüsü değerlendirmesi isimli yazımızda ayet ve konu ile ilgili bir takım hadisi şerifleri vermiştik. Kısacası Süleymanlı Hanım Kardeşlerimizin başörtü şekli ayet ve hadislere dayanmaz.

Zaten öyle bir şey söz konusu olmuş olsaydı kesinlikle herkes aynı şekilde başörtüsünü takmak zorunda olmuş olurdu.

Peki ayet ve hadislere dayanmıyor diye ret mi edilmeli kesinlikle bu da söz konusu değil. Önemli olanın yazımızda belirttiğimiz üzere takva elbisesinin sorumluluk bilinci ile Rabbimizin bize çizdiği sınırlara uymak olduğunu da anlatmıştık.

Yani gerek Tekamül mezunu gerek ise Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) üstazımıza gönül vermiş olan kıymetli kardeşlerimiz böyle bir iddiada bulunmamalı zaten böyle bir şeyi de söylediklerine itimat etmemekle birlikte genelde Ayet ve Hadis var gibi algı oluşmasına binaen bu cevabımızı vermiş bulunuyoruz.

Süleymanlı Hanım Kardeşlerimizin Başörtüsü Takma Şekli  Hz.Ali ve Hz. Fatıma Annemizden Gelen Rivayete mi dayanıyor ?

Kıymetli okuyucularımız Hz.Ali efendimiz ve Hz.Fatıma annemizin mutlaka hayatlarını okumadı iseniz , onların hayatlarını şiddetle okumanızı canı gönülden tavsiye ediyoruz. Bu iki değerli güzel insanlar hem Resûlullah (s.a.v) efendimize  kan bağı olması hasebiyle hem de bizzat Resûlullah (s.a.v) efendimizin  terbiye himayesinden geçtikleri için bizlere başlı başına örneklik teşkil etmiş güzide insanlar yol başcılarımızdır.

Konumuzun farklı yerlere gitmemesi açısından sorumuza gelirsek ortada böyle bir sahih  rivayet söz konusu değildir.

Bu konudaki araştırmalarımız neticesinde farklı hadisler ve farklı hadis olduğu şüpheli olan şeylere dahi baktığımızda böyle bir başörtüsü tarifi görülmemekle birlikte o dönemlerde farklı başörtüsü bağlama metodları ve Süleymanlı Hanımlarımıza benzer şekilde baş örtüsü bağlama metodları olması normaldir , cünkü islamiyetten öncede başörtüsü ve kapanmanın farklı boyutlarının olduğu rivayetleri sabittir.

Ama bu konuda net bir rivayeti biz aradığımızda sahih hatta zayıf bir sonuça ulaşamamakla birlikte kulaktan duyma bilgi ve türetilen ahad haberleri dinde delil olarak almamız mümkün değildir. 

O yüzden de bu türden ithamları söylerken çok dikkatli olunması gerektiğini bizim hata yapmamızı fırsat gibi pusuda bekleyenlere malzeme verilmemesi acısından önem arz etmektedir.

Süleymanlı Hanım Kardeşlerimiz  Baş Örtü Şekli İğne Kullanmanın Haram Olduğu Düşüncesindenmidir ? 

Çok büyük internet sitelerinde şöyle bir konu ile araştırma yaptığımızda iğne kullanmak haram o yüzden bu şekilde takıyoruz veya takılıyor diye cevaplar görünce konu başlığına değinmeden geçemedik , kıymetli hocalarım mürşid uçmaz mürid uçurur diye bir söz var şuan bu yazıyı ele alırken aklıma geldi.

İğne kullanmak (el işindeki iğneden bahsediyoruz.) haram olmamakla birlikte acaba fıkıhta tedavi amaçlı iğne ile mi ? konu karıştırıldı diye düşünsek de haram bile olsa farklı şekilde de örtünülebilir kaldı ki haram olmadığı ortada ve bayan arkadaşlarımızda iğneyi kullanmaktalar. Konumuzun iğne ilede alakası olmadığını belirtmek isteriz.

Süleymanlı Hanımların Başörtü Takma Şekli Ramses’in Başını Çevreleyen Örtü Gibi iddiası Doğrumudur ?

Bu konudaki başlık nedir diyeceksiniz farkındayız ve aslında buna gerek yok ama bu sefer yazımızda insanların aklında farklı zihniyet oluşturma ve delili olmayan iddialar ile koskoca bir camiayı zan altında bırakmaya çalışan ve Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) üstazımın talebelerini ve severlerini üzen sözde ilahiyatçı Nazif AY denilen yazarın Aydınlık gazetesinde yaptığı itham ve nitelendirmeye cevap ve bilgilendirme olmasında 4.soru olarak bunu buraya eklemeyi uygun gördük.

Yazının tamamını okuduğunuzda kesinlikle iftira yalan ve siyasi göz dağı verilmek amacı ile yazıldığını göreceksiniz.

Ama onların sitelerine tıklama yapmanızı özellikle bu yazıyı okuyan Süleymanlı kardeşlerimiz var ise istemiyoruz.

Onların web sitelerine tıklayarak her giriş yaptığınızda yazıları Google ve arama sitelerinde yükseliyor.

İlgili sözde güya İlahiyatçı yazarın asılsız iddiasını çürütmeden önce yazının linkini vermiyoruz ama aşağıdaki resimde ek olarak ekliyoruz ve sizde görün istiyoruz.nazif ay

Yenilir yutulur cinsten şeyler olmamakla birlikte ithamlarının sadece bir kısmını ele aldık şuan bu İlahiyatçı yazara Ramses ‘i anlatmayacağız aklından kurdukları kenarda dursun Nasıl bir itham yaptığının farkında olmayan bu sözüm ona ilahiyatçı olduğunu iddia eden arkadaşın Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) severleri ve gönüllülerine göz dağı vermek istersen nasıl koskoca bir zümreyi zedelediğini aşağıdaki başlık ve yazılarla daha iyi anlayacaksınız.

Süleymanlı Hanımların Başörtüsü Takma Şekli ve 90 lı Yılların Modası Arasında ile Bir Bağ varmıdır ? 

Evet Süleymanlı Hanım Kardeşlerimiz neden baş örtüsünü farklı takıyor sorusunun cevapları şimdi yavaş yavaş gelmeye başlıyor.

Öncelikle ilahiyatçı olduğunu iddia eden Nazif Bey geçmişi sanırım çok incelememiş olacak ki 1930 lu ve  1970 li yılların arasında  baş örtüsü modellerini malesef öğrenememiş , koskoca bir zümreyi geçtim Süleyman Efendi ile bağı olmayan güzide , temiz ,  pak ,  imanlı ve inançlı analarımızı bile Ramses’e benzetmeye çalışmıştır. Bu ithamlarından dolayı yazımızı okuyup umarız tövbe eder.

Özellikle şahsım ve annelerimiz olmak üzere bizlerde Bulgaristan Göçmeniyiz ve ailelerimizin Süleyman Efendi ile bağı olmamasına rağmen Baş örtü şekli bugün Süleymanlı Hanım kardeşlerimizin ki ile aynıdır.

Bildiğiniz gibi İslam dinin sınırları Hz.Ömer ve diğer halifelerimizin Fetihleri neticesinde bir çok alana ulaştığından farklı kültür ve medeniyetlerden etkilenmiştir. Bu etkilenmeler sonucunda  Allah’ın sınırlarını aşmadığı sürece Örf’ün de dinde bağlayacılığı olduğunu malesef bilmediği için sayın ilahiyatçı diye nitelendirilen kişiyi malesef ÖRFÜN BAĞLAYICILIĞI dersine iyi çalışması gerektiğini öneriyor  ve bunun içinde bir yazı yazacağımızı şimdiden söylemek istiyoruz.

Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) Hanımı ve İstanbul Hanım Efendisi Benzetmesi Süleymanlı Bayanların Başörtüsü Takma şeklini doğrudan etkileyen faktördür.

Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) üstazımız dönemin şartlarını çok iyi görmekle birlikte kılık kıyafet konusunda bir çok sözü ve tavsiyesi mevcuttur.

Başta Süleyman Hilmi Tunahan (K.S) efendimiz eşinin giyinişini beğendiğini söylemekle birlikte bizlerinde o güzide  insanı beğenip  örnek  almamız kadar normal bir durum olamaz.

Üstadımızın hanımının örf ve adeten ( Kültüren takdığı bu başörtüsü şekli ) Rabbimizin koymuş olduğu sınırları aşmamaktadır. Konu ile ilgilenmek isteyenler yazdığımız bu yazılarımızı okumalarında bir fayda olacağını belirtmek isteriz.

Sözün Özü : Süleymanlı hanımların başörtülerini takma şekilleri tamamen örfendir ve üstadın hanımına olan beğenisini ,  örnek almaktan ibarettir.

Tüm bunların yanı sıra internette bu konu ile ilgili yaptığımız araştırmalarda Ekşi Sözlük ve diğer sözlüklerde konu ile ilgili bilgisi olmayan arkadaşlarımız gençlerimiz ve hatta kendi hocalarımızın da bu yazımızı da okumasında fayda olacağını söylemek ister ve abartılı veya şaşırmalara gerek olmadığını belirtmek isteriz.

Yazımıza bir çok ilave yapılabilir ama biz kapanışı Süleyman Hilmi Tunahan ve Ailesine ait bir resim ile yapmak isteriz. Dua ile güzel insanlar.#süleymanhilmitunahanSüleyman Hilmi Tunahan AilesiDileyen okuyucularımız için ise Başörtüsü Değerlendirmesi isimli makalemizi okuyarak Ayet ve Hadisi şerifler ışığında İslam ve Başörtüsü hakkında bilgi sahibi olabilirler.

Süleymanlı Hanımların Başörtü Şekli Neden Farklı ?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

14 Yorum

  1. 1 sene önce

    Makaleyi yazan kardeşim goygoy yapmışsın Nur suresi 31. ayetteki baş örtülerini göğüslerinin üstünü örtecek şekildeki tabiri ile şimdi boyun altı düğümün ne alakası var.?

    • Yönetici 1 sene önce

      goygoy ise yazılanı cürütürsünüz.Ayette gayet acık yazıda gayet acık.Arasındaki baglantılarda gayet acık.Selamlar kardeşim.

    • Yönetici 1 sene önce

      Başörtüsü değerlendirmesi diye yazılan makalemizde ilgili ayet ve baglamlarınıda acıklanmıştır.

  2. 10 ay önce

    İnsanlar islamın emirlerini yapmakta zorlanırken bir de ayet ve hadiste olmayan şeyleri istemek biraz yanlış değil mi sizce de? İnsanlar bu zamanda bu emri hakkıyla yapsın da şekline de kendi karar versin müsade edin de.

    • Yönetici 10 ay önce

      Zaten yazımızda da bunu ifade ettik.Kaldıkı bu soruyu dışardan soranlar için neden sonuç ilişkisi baglamında yazdık.

      Cevapla
  3. 8 ay önce

    Ne uzatmissin yazıyı arkadaş ya… Dedimki dedimki dedimki ne bu yildirdin yazının sonuna kadar iki kelime edeceğin şeye bak

    • Yönetici 8 ay önce

      Okumayabilirsin kardeşim biz emek verip yazmışız,okumak zor oldu ise sen yazıyı daha kısa anlaşılır şekilde yaz düzenle biz yayınlayalım.

  4. 8 ay önce

    Süleyman efendinin karısının başörtüsünü örnek alacağınıza Peygamberinizin sade yaşantısını örnek alsanız daha iyi olmaz mı? Ne bu şekilciliğiniz, dini ne hale getirdiniz yazıklar olsun size.

    • Yönetici 7 ay önce

      Şekilciliğe bizlerde karşı olmakla birlikte setri avret ve takva örtüsüne uyuduluğu sürece sorun yoktur.Resüllahın sadece yaşantısını örnek alınıyor zaten.Beddu etmek icin yorum yapmış gibisin.

      Cevapla
  5. 5 ay önce

    Yorumlara da biraz göz gezdirdim.Kimisi yazmış ne kadar uzun olmuş , kimisi yazmış ayet ve hadise uymuyor,kimiside Süleyman Efendinin karısını örnek almaktansa peygamberimizin sade yaşantısını örnek alın diye… bu insanların zerre akılları yok.Hem okuduklarını anlayamıyorlar hem de saçma sapan yorumlar yazmışlar bu arada Süleymanlı Haber okuru olarak her düşünceye ait yorumları yayınlayıp cevaplamanızda takdire şayan kaleminize sağlık.

  6. Açıkçası yazinizin makul bi yere çıkan yani yok. Mürid mürşid ilişkisinde mursidin Rasulullaha muhalefet bir davranışı olamaz. Bir arkadaşım vardı size mensup. Zamanında çok güzel giyinirdi. Tesettüru ondan öğrenmiştim o zamanlar. Uzun baş örtüler yapar. Fiziğini hiç belli etmezdi. Ne zamanki kurslara gitti oralarda eğitim almaya başladı değişti. Son görüşmemizde bahsettiğiniz usulde yapıyordu başını. Omuzlarından aşağı sarkitmiyordu. Göğüsler meydanda. Bunun tam olarak neresi tam teşekküllu bir tesettür oluyor? Ben Süleyman hilmi tunahana hzleri gibi bir zaatin hatta bir şeyhin böyle bir tesettüru muridlerine yapın dediğine inanmıyorum. Çünkü şeyhler seriattan zerre taviz vermezler. Arkadaşımın yanindaki iki hoca arkadaşı da pardesulerinden ayak bilekleri gözükür şekildeydi. Diyeceksiniz ki bir insanın yaptigi şeyi topluluga hamletmeyin. Ama bunu artık bi ikon haline getirmis herkes. Kulakli eşarp yapma ve ayak bileği gözükecek şekilde tesettür nasıl uygun olabilir. Hem ayet hadis yok diyorsunuz hem efnedinin hanimi örnek alıyoruz diyorsunuz. Cidden yaptığınız iş çok üzücü ve yanlış. Sizin bu tavriniza uyarak hakiki tesettürlerini bozan kardeşlerin vebali üzerinize olur bunu bilmiş olun. Allah doğru yolundan, seriatindan, Habibinin yolundan gidenlerden bizleri ayırmasın. Selametle

    • Yönetici 5 ay önce

      Açıkçası yazinizin makul bi yere çıkan yani yok. Bu senın kastın sizn nasıl baktı iseniz onu görürsünüz.Allah Rasulüne karşı gelmediği gibi alansa setri avret bellidir. Sizin cemaat bizim cemaat yok isteyen istediği gibi giyinebilir yeterki setri avrete uysun ve cinsel haz vermesin.

      . Çünkü şeyhler seriattan zerre taviz vermezler. Şeyhlerle işimiz olmaz.Allah ve Rasülü bize mirastır. Konu seyh mürit ilişkisine gelirse cok farklı yerelere giderki biz bu tür oluşumları kabul etmediğimiz gibi İslam dini adı altında Nakşibendilik dininede karşıyız.Diyeceksiniz ki bir insanın yaptigi şeyi topluluga hamletmeyin. Ama bunu artık bi ikon haline getirmis herkes. Kulakli eşarp yapma ve ayak bileği gözükecek şekilde tesettür nasıl uygun olabilir. buradaki cümelelerinize katılmakla birlikte malesef yozlaşan moda haline getirilen bir tessettür anlayışı var bu da tamamen cahil bayanlardan ve onların eğitimsiz olmalarından kaynaklandığı gibi yarı zümre bu işin ticaretini yapıyor yarı zümrede süs aksesuar daha cok ilgi görmek adına böyle giyınıyor umarım düzelecek bunlar.Cidden yaptığınız iş çok üzücü ve yanlış. Sizin bu tavriniza uyarak hakiki tesettürlerini bozan kardeşlerin vebali üzerinize olur bunu bilmiş olunbizim yaptığımız iş açık ve bellidir üzücü ve yanlış olması konusu sizin değerlendirmenizdir.

      Allah doğru yolundan, seriatindan, Habibinin yolundan gidenlerden bizleri ayırmasın.Allah dogru yoldan ayırmaz doğru yolun kaynagınıda bize göstermiştir.Aklındaki Allah’a iman inacını gözden geçir sonra bize dogruyu yanlısı ogret. Dogru yolun ustune oturan ve insanları saptırmak için gayret eden şeytanın şerrinden ve insanlaşmış şeytanlardan Alemlerin Rabbi Allah’A sıgınırız. Selametle kardeşim.

      • Hayretle okudum yazınızı. Süleyman hilmi tunahan hzleri bir seyhtir. Ne demek naksilige karsiyiz vs? Yazinizda (ks) ibaresi kullanıyorsunuz ama şeyh mürid iliskilerine karsisiniz. Cevremde bu topluluğun bozulduğu ve çok yanlış işler yaptığıyla alakali çok şey duymuştum ve sizleri çok savunmuştum. Çünkü tanıdığım suleymanli medreselerinde hocalik yapan arkadaşımda suleyman efendiyi şeyh olarak görüp ona bizzat rabita yapan bir insandi. Ama belli ki kafalar hayli karismis sizin. Sizi buralara sözcü yapmakla büyük hata yapmışlar. Ne seyru sulukten haberiniz var ne Allah doslarinin kıymetinden. Dediklerime ve diğer insanlarin dedikleirne de cevap verememissiniz zaten. Cümlemize edilen bir duaya amin diyemeyecek kadar enteresan bir enaniyet olmuş. Allah arkadaşımı bu işlerden kurtarsin. Bozulmasindaki nedenleri şimdi daha iyi anlıyorum. Selametle

        Cevapla
        • Yönetici 5 ay önce

          İnşallah Allah dogru yolu İsra 9 da belirtmiş umarız Rabıta Şirkini yapmayı bırakır.Nakşilik dininden islamiyete sizi de bekkeriz.Süleyman Hilmi Tunahan Yeri geldi Kuran Talebesi oldu yeri geldi Kuran Müdavimi oldu.Yazinizda (ks) ibaresi kullanıyorsunuz ama şeyh mürid iliskilerine karsisiniz. aynen dediğin gibi. İnsanları savunmadan önce bir kendine bak ne biz ne bir başkası için savunma yapmaya başlamadan önce kendine bir bakacksın.
          Sizi buralara sözcü yapmakla büyük hata yapmışlar. biz birilerinin sözcüsü olarak görev yapmıyoruz ve bizi birileri buralarda sözcü yaptırmadı.Hepsinden haberimiz var merak etme sen.

          Cevapla